Mellby kyrka på familjemässa idag

Mellby kyrka
Idag har jag lett familjemässa i Mellby kyrka utanför Lidköping. Kyrkan är lustigt nog i stort sett likadan utvändigt som Holmestad kyrka i Götene församling, invändigt och färgmässigt skiljer det dock en hel del.
Miniorer medverkade med drama i predikan, konfirmanderna gick först i processionen och ledde förbönen. Dopfamiljen och lille Liam var där. Min fru och barnen var där (de satt ena i sele, andra i barnvagn när de kom fram till nattvarden, bara en sådan sak!).
Det är också i Mellby det blir konfirmation för Rådas konfirmander nästa vecka. Jag har fått hand om dem nu de sista månaderna. Det blir också fint.
Jag borde tagit med kameran men den blev kvar hemma i flänget. Annars är kyrkan värd några foton!