Veckans snabbgenomgång

Starka länkar denna vecka också
Så har det ringt till helgsmål och även denna vecka på Vandra Vägen kan summeras. En del dagar har det varit bra soligt och varmt men nu i kvällssvalkan kanske det är läge att läsa ikapp de viktigaste bloggposterna från veckan som gått. Titta här:
1, Simon Joelsson gästbloggade om vad ordet Halleluja betyder. Ett mycket läst och, som jag förstår, mycket uppskattat inlägg!
2, Bibelläsningsskolan fortsatte med del 3; ”Kom ihåg att det är en översättning”.
3, Jag lät kyrkoruinen i lilla Bjurum utanför Götene stå som en bild för en kyrka öppen mot både himmel och omvärld. Bara man har koll på vart altaret står…
4, Efter gudstjänsten i kyrkoruinen vandrade jag med på invigningen av den nya pilgrimsleden mellan Götene och Ova. Se bilder och allt här.
5, Apropå pilgrimsfärd så har jag ett märkligt projekt på gång kring sankta Helenas pilgrimsfärd till Jerusalem. Här är lite historisk bakgrund till att börja med.
6, En rolig film; gör inte så här om du vill bjuda in folk till kyrkan.
7, Vad är tro egentligen? Kanske kan det beskrivas som fysiken beskriver ljuset, på flera sätt samtidigt?
8, Har du försökt söka på gamla poster på Vandra Vägen men tycker det är svårt? Här är tricket!
9, Till slut några bra aftonböner för både stora och små.