Veckans bästa på Vandra Vägen

Nä just det, inte den vanliga länkbilden. Asklöv istället.

Det har varit lite lägre tempo på bloggen den här. Det är ju trots allt semestertider för mig. Det har ändå blivit ett och annat som jag tycker du ska kolla in om du missat:

Den coola prästen Simon
Har utan tvekan varit veckans stjärna här. Dels eftersom han dykt upp som en cool präst, dels för att hans bloggpost om vad ordet Halleluja betyder har rakat upp i toppen bland den senaste tidens mest lästa bloggposter. Kul! Heja på lite så skriver han kanske något mer snart.

Ikonkonst för midsommar
Själv är jag mest nöjd med att ha fått skriva om de små och stora detaljerna i ett (två faktiskt) klassiskt ikonmotiv av Johannes döparen.

De fattiga
Förr hände det oftare att jag skrev om olika böcker jag läst. Nu har jag i alla fall läst ut ”mina drömmars stad” av Per Anders Fogelström och skrivit rätt viktiga saker om hur jag sett på fattiga. Vare sig det är 1800talets Sverige eller 2000-talets Filippinerna.

Plåtade kyrkor
Jag har rest lite i landskapet och försökt fånga något av dels slottskyrkan på Läckö, dels Kinne-Klevas gamla kyrkoruin på bild. Fina ställen!