Veckans bästa på Vandra Vägen

Ett (mag)starkt kort. Här är några starka kort från den senaste bloggveckan (källa @classicpics)

Så var det redan juli. Själv har jag semester ett litet tag till, hoppas du har det bra vad du än gör.

Jag tycker det varit ett och annat riktigt vettigt på Vandra Vägen i veckan, det här framför allt!

Boktips för föräldrar
Jag har läst den rätt så klassiska ”Ditt kompetenta barn” av Jesper Juul. Den rekommenderar jag.

Att tala med en som har sorg
är inte så lätt. Här är i alla fall fyra saker du ska passa dig för att säga.

Att tala personligt
Är svårt men viktigt, kom jag på ännu en gång när jag läste Juuls bok. Här är några tankar om det svåra i att säga ”jag vill”.

Gökens hem
Gökhem är en fantastiskt fin kyrka utanför Falköping. Den har jag besett och fotograferat ihop med familjen. Ta en tur dit du med om du kan!