Vad föreställer bilden del XIX

Återigen är det Rosa som kommit in med det rätta svaret på bildgåtan. Bilden föreställer Jesu dop av Johannes. Anden kommer ner som en duva över honom när han stiger ur Jordans vatten. Poäng till dig!
Bilden finns i Älgarås kyrka, en riktig pärla till kyrka som alla borde ta chansen att se. Bilden är dock inte alls tagen av Simon utan av Rebecka Gustafsson. Äras den som äras bör.
Så är det dags för en ny bildgåta! Vad föreställer den här bilden? Bonuspoäng om du vet var den finns!

7 svar till ”Vad föreställer bilden del XIX”

1. Profilbild för Emi

Jag gissar att bilden föreställer de vise männen när de hyllar nyfödde Jesus. Men platsen har jag ingen aning om!

2. Profilbild för Urban

Konungarnas tillbedjan.Och jag skulle gissa på Växjö domkyrka om det inte vore för att du inte varit där. Då vill jag hugga till med Västerås men bilderna du lade upp går ju inte i den stilen.Det är väl bra med lite olika nivåer på bildgåtorna men rent generellt tycker jag att de blivit betydligt enklare på senare tid. Kanske bidrar det att fler kommer från vår egen kultursfär. Min rekommendation är en sväng till st Maria Kyrka i Risinge. Där kan man nog hitta ett och annat att fundera på. Alternativt får jag pallra mig dit igen med en kamera. Fast jag ansatte guiden rätt hört förra gången blev jag inte färdig eftersom dottern inte var lika road.U.J.

Det kan hända att det blivit lättare, det är ju Simon som ordnat bilderna den här gången och han är ju lite snällare.

3. Profilbild för Simon
    Simon

Ledtråd (eller inte, egentligen) om platsen: Tomas har inte tagit alla foton själv.

4. Profilbild för Niklas

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

5. Profilbild för Präst Niklas

Bilden är från Taizé