Min vecka som @svenskakyrkan på instagram

Nu är det redan söndag och i morgon är det någon annan som tar över stafettpinnen på instagramkontot @svenskakyrkan. Det har varit en väldigt rolig vecka. Bra saker som hänt är:

-Jag hade anledning att fråga vid olika tillfällen om jag kunde dela en bild på instagram. Av dopfamilj, ideella medarbetare eller församling. Då fick jag också chansen att prata om att de är viktiga och något att vara stolt över. Det kändes bra!

-Jag fick vara med i tidningen. Det var kul. Det är alltid bra att få tala med media och kanske knäcka en och annan fördomsbild om kristna och kyrkan.

-Alla dessa likes. Vet inte om det är bra för mig men det var väldigt uppmuntrande med dessa drivor av likes som kom till varje bild. Som präst är man i regel inte bortskämd med beröm så det var kul.

-Den kreativa utmaningen. Vad ska man egentligen ta kort på? Vad vill jag säga? Hur gör jag det så att det är begripligt oavsett förkunskaper om kyrkan?

Se bilderna på http://instagram.com/svenskakyrkan!

Tack så mycket alla för veckan som gått. Jag vill starkt rekommendera att vara @svenskakyrkan en vecka. Det är också viktigt att det inte bara är präster på kontot eller bara anställda. Känn dig manad!