Veckans bästa på Vandra Vägen

Hägg om hösten

Helgsmål har ringt in. Det har hänt en del i veckan både på bloggen och utanför. Jag har börjat jobba i Husaby pastorat, varit på präst och diakonmöte och så har jag skrivit här också då… Här är några bloggposter jag gärna flaggar för en gång innan glömskan tar dem:

LES MISERABLES
av Victor Hugo och nu som musikalfilm. Jag skrev en del om vad vi kan lära om Gud och hans rike genom den filmen.

GRAVALLVARLIGT del IV
En märklig okänd grav på kyrkogården i Vättlösa kittlar fantasin och väcker frågor och funderingar.

SKOTTSÄKER VÄST
Är tron som att våga prova en skottsäker väst? Jag tror det. På ett sätt i alla fall.

ANTIEGOIST
Kyrkan får aldrig acceptera egoismen som samhällsideal. Jag är radikaliserad efter ett föredrag på präst och diakonmötet.