Blandade tankar på söndagen

Ekollon

-Jag går fortfarande upp i ottan med bebisen men nu är det mycket mörkare ute, lite jobbigare då.

-Veckans replik var från när jag hälsade på en barnkör i måndags och pratade lite med dem om vad präster gör, sedan skulle jag leda en lek så jag sa ”och så leker präster!”. En tjej utbrast ”VA? Kan präster leka?!” Det tyckte jag var kul!

-I statistiken ser det ut som att någon/några har lyssnat på min podpredikan på soundcloud. Kul. Ska jag fortsätta med sånt tycker du?

-Idag ska jag få predika i ännu en kyrka, Skälvum, den sista jag inte lett någon gudstjänst i än i Husaby. Alltid lite extra spännande!

-Temat för söndagen är rätt svårt, det är texter om döda som blir levande igen, det gäller att handskas varsamt med dem så att man inte blir för ytlig.

-I kväll är det inskrivning av ett 70-tal nya konfirmander ute i Kinne-kleva kyrka. Mina ska vara ”äventyrskonfirmander”, något att leva upp till!

-Som rekvisita till kvällen behöver vi karta och kompass, en konstig frukt som ingen smakat på, en limpa, hörlurar etc. Inget konstigt med det…

-I går bestod jobbet i att träffa en dopfamilj och i en vigsel med dop. Mycket fint att vara präst ändå!

-Fast det blev ingen rådalunk för mig, det var tråkigt. Det är redan två år sedan jag sprang den och det var ju roligt upptäckte jag.