Blandade tankar på söndagen

Vandra Vägen alla årstider, nu är det höst!

Nyss var det midsommarnattskänsla när man gick upp tidigt med minstingen, nu känns det som att det är midvinter i mörkret.

Jag hörde på Marcus Birro igår i Götene pingstkyrka (det var ekumeniskt så SvK var också värdar på sätt och vis). Jag brukar säga att en präst säger mer än tusen ord men jag undrar om inte Birro säger ännu fler, jösses vilket ordflöde!

Jag håller med honom om mycket och det är roligt med en så självständig röst i media. Själv brukar jag helst inte tycka så mycket så han är väl någon sorts motpol till mig.

Eftersom jag ett tag följde honom på twitter har jag också sett en hel del prov på alla taskigheter folk skriver till/om honom på nätet. Det är verkligen ett väldigt tufft medieklimat att sticka ut hakan i. Jag kan förstås också förstå att folk kan bli irriterade på honom men själv tycker jag som sagt att det är roligt med folk som går egna vägar.

Det finns inget som säger att kristna måste vara lika varandra. Det är Jesus vi har skäl att efterlikna.

Det var smockfullt i pingstkyrkan förresten, ibland är det tur att man är lång.

Det blev många rader om Birro. Jaja så får det vara.

Idag är det mikaelidagen, änglarnas dag i kyrkoåret. Jag leder ingen gudstjänst idag så jag har inte tänkt så mycket på den i förväg. Änglar är väldigt populära verkar det som, det är roligt men lite märkligt tycker jag.

Jag har nu hunnit prata med tillresta arkeologstudenter och andra kring Husaby kyrka. Det är verkligen väldigt roligt att finnas på en plats dit folk kommer från när och fjärran, stora möjligheter för kyrkan och väldigt kul!