7 blandade tankar på söndagen

Selfie. Svårt det här…

-I natt hade jag en väldigt rörig dröm som slutade med att präster körde knepiga intriger och slogs.

-Inte kan det väl ha att göra med vårt stora intag av ”father Ted”?

-I dag är det den allvarligaste dagen på kyrkoåret, söndagen före domsöndagen med väntan på Jesu återkomst som tema. Jag sitter i bänken idag. Nästa vecka ska jag jobba på att rehabilitera domsöndagen som festdag, den handlar ju om det godas seger.

-Att flytta är att dö en smula. Men så är det ju början på något nytt också.

-Igår såg vi på ”Alla är fotografer”, nu ska jag börja ta kort på mig själv varje dag. Det verkar vara så man gör idag.

-I eftermiddag är det nomineringsmöte till församlingsrådet i Husaby. Jag som blivit präst i denna sena timme har aldrig suttit med i ett kyrkoråd men i församlingsråden i Ledsjö och Husaby ska jag vara med.

-Fler och fler robotar läser den här bloggen men jag hoppas också att det är fler och fler människor. Välkommen, du som är ny här. Hoppas du ska trivas!