9 blandade tankar på söndagen

Aha, de kommer med storken trots allt!

-Fruktansvärt tidig morgon idag (efter svår barnnatt) för resa till släktdop. Lediga dagar är tuffa.

-Glad palmsöndag på dig! Snart är det påsk.
-Några arbetskamrater har startat instagramkonto (@gotenepastorat) åt kyrkan hemma. Jag tycker det är väldigt roligt att fler vill vara med och synas på nätet.
-Och idag har jag en kort palmsöndagstanke på pastoratets facebook. Olika präster skriver om de olika påskdagarna på initiativ av min arbetskamrat Björn. Också roligt.
-Om någon pratat med mig om att vara kyrka på nätet under utbildningen hade jag nog fnyst. Nu är jag visst en entusiast. Så det kan gå.
-Nietsche har sagt att det är de som skäms lite för att vara författare som gör det bäst. Jag är nog den motvillige bloggaren. Någonstans inom mig tycker jag inte om klangen i det.
-När man är uppe mycket på natten hinner man höra på poddar. Nu har jag hört Svenska Kyrkans Ungas podd ”tror du”. Den var rätt bra. Och så är det väldigt spännande att få en röst till såna man annars ser i twitterflödet.
-Nu när man ska på gudstjänst i främmande församling gäller det att inte börja jämföra sig med den präst som leder. Jämförelse är elände.
-Att ha kattvakt är i sanning underbart!
Vad gör du idag?