Några fler finfina länkar

Ett kristet sätt att kramas?

Jag delade nyss några länkar till bra saker på annat håll och här kommer några till. Som vanligt har de hunnit bli rätt gamla innan jag hunnit bestämma om de är viktiga på riktigt. Håll tillgodo i alla fall.

1. Konsten att förändras

En fascinerande artikel om samtal som förändrar människor. Om motiverande samtal, något från kriminalvården som kan ha betydelse för oss alla att fundera kring?

2. Mysig kyrka får underkänt

The Guardian skrev för ett tag sedan om kyrkan i Sverige. Frågan är om det är någon vits med kyrkan om den inte kan bemöta tillvarons mörka sidor?

3. Arbetet som livets mening

Jag tror att det är en viktig utmaning för kyrkan att bidra med en teologi kring arbetets plats i livet. Ofta framställs arbete mer eller mindre som livet mening. Här är en artikel om motsatsen, ”antiarbetslinjen”, intressanta grejer!

Vad tyckte du om dessa?