Katolsk klippdocka!

Katolsk klippdocka från 40-talet. Det roligaste jag sett på länge!

Den här bilden har jag hittat tack vare Mattias Lönnebo och lånar härmed med stort erkännande till catholic extension och hoppas det är ok. Det är alltså en katolsk klippdockeserie med präst och korgosse och allt man behöver för att i detalj leka sig igenom den katolska mässan från före andra vatikankonciliet. Undrar om någon verkligen gjorde det. Om man följer den här länken så hittar man altaret också, och detaljerade instruktioner så man inte gör fel eller så…

Nu är jag ju präst och rätt insnöad men det här tyckte jag var jätteroligt. Om nån som tar vid och sätter upp en svenskkyrklig motsvarighet så upplåter jag gärna vandra vägen som plats för att nominera modellkandidater eller nåt.