11 blandade tankar på söndagen

Bowlingpojkar från före maskinernas tid. Blandad bild. Kanske passar den ihop med temat "samhällsansvar"?

Bowlingpojkar från före maskinernas tid. Blandad bild. Kanske passar den ihop med temat ”samhällsansvar”?

Än en gång är det söndag och dags för några blandade tankar på bloggen. Om allt går som det ska kommer jag få fira gudstjänst i Ulricehamns kyrka idag. Känns som hemma för det är ju det. Dessutom finns det en ikonutställning i muséet intill.

Dagens tema är ”samhällsansvar”. I evangeliet får vi höra om Jesus som inte ska knäcka det brutna strået och släcka den fladdrande lågan men en dag föra rätten till seger. Det är vackra ord det! Guds makt är något annat än människors. Inte bara större utan helt annorlunda. Det kan man fundera länge på.

Evangelietexten är också nåt att bita i. ”Han som var rik blev fattig för er skull” och så vidare. Och så kommer uttrycket ”med goda vilja” därifrån.

Ikonutställning ja. Det är grejer det. Hoppas jag nu lyckas ta mig till starwarsutställningen i Tidaholm också innan den upphör. Knepiga blandade intressen man har ändå.

Fast jag har funderat ut ett nytt motto:

Är man insnöad på tillräckligt många saker så är man inte insnöad alls.

Nu har jag förresten fått ordning på min iphone igen. Jag har återvänt till instagram och andra besökta hörn av webben. Det är ändå med rätt kluvna känslor jag börjar med smartphone igen. Jag återkommer med rapport nån dag snart om ”min månad med dumfån” eller någon sådan rubrik.

Nu när jag tänker på det så här i samband med min återgång till dumfån så tror jag faktiskt också att det gjort stor skillnad för mig att inte ha besöksstatistiken hit längre. Numera känner jag ju bara till besökare som lämnar nån sorts avtryck efter sig men det har onekligen också tagit bort en hel del hets i bloggandet för min det.

Jag brukar sällan vara tidig att hänga med i ny teknik men det slog mig nyss att jag faktiskt var med när det började med LEDlampor. Jag köpte den allra första ficklampan med lysdioder för 12 år sen eller så. Bara så ni vet att jag är cool och med ibland i alla fall.

Helgnöjet har i mycket bestått i att uppgradera operativsystem på datorn. Då måste man plötsligt komma ihåg sina lösenord igen och sånt. Hoppas bara allt funkar nu.

Jag har också bedrivit genusstudier i simhallen och kommit på att det är en pappauppgift att gå dit och bada med småbarn på lördagarna. Skönt, då gjorde jag rätt.

Och så har jag sett på Klungan. Det är Sveriges roligaste humorgrupp det. Kanske, kanske att jag kan klämma ur någon sorts bloggpost ur den teaterupplevelsen.