Husaby i vinterskrud

Pilgrimsleden är alltid öppen.

Gott nytt år önskar jag dig. Må detta 2015 bli ett bra år för oss alla. Vi börjar året med några snöiga bilder va?

Det är inte direkt första gången jag visar bilder på Husaby kyrka och källa här på Vandra Vägen. Denna gång blir det dock i vinterskrud och då ser ju allt så annorlunda ut.

IMG_5270

Här finns det dolda djup. Under locket till källan alltså.

IMG_5269

Det är något mycket speciellt med en orörd snöyta. Som om världen är ny. Kanske som en försmak av den nya skapelsen? Och ändå finns allt det goda från det förgångna kvar på något sätt?

IMG_5267

IMG_5280

Lyktstolpen (från Narnia?) får avsluta vinterturen runt kyrkan och källan. Jag har inte mycket att tillägga. Hoppas du tyckte om bilderna.

IMG_5279