9 blandade tankar på söndagen

Väldigt blandad bild. En medeltida konstnär har förevigat det första partiet sten-sax-påse?

Jag har klippt mig, visat mig bland folk på pastoratets julfest och märker att det inte alls är en lika märklig tanke som förut att jag snart ska börja jobba igen. Det verkar som att det undermedvetna jobbar på bra med att förbereda mig antar jag.

Idag är det den andra söndagen efter trettondagen och temat är ”livets källa”. Det är fantastiska läsningar om Jesus på bröllopet i Kana där han gör vatten till vin. Och om hur Mose fick se Gud på ryggen.

Jag ska inte predika nånstans förstås men om du inte lyckas ta dig till nån kyrka kan vi väl alltid ta och värma upp förra årets predikan. Den blev rätt bra tycker jag.

Ska försöka ta mig till nån kyrka idag. Återstår att se vart. Vart ska du?

Det är fint att det första Jesus gör i sin tjänst är att sätta fart på en stor fest. Glädje är tecknet på att han drar fram.

Vår gran klarade sig häpnadsväckande ända tills igår, 24edag jul eller vad det kan bli. Rekord tror jag.

Ett år hade vi en gigantisk gran (och gigantisk takhöjd). Lustigt att det var just den granen som ville tappa ALLA barr inomhus.

Min fina smarttelefon tvärdog. Tillbaka i livet med stofilmobil. Är de så smarta de där smartmobilerna egentligen?

Jag har läst ut en bok igen. Beware, det blir bloggpost på det givetvis.

Hur har du det? Vad gör du idag?