9 blandade tankar (och bilder) på påskdagen!

Ut ur dödens käftar!

Först av allt vill jag önska dig en riktigt glad påsk! Och stor uppståndelse. Kristus är sannerligen uppstånden!

Det är svårt att hitta bra ord under de här stora påskdagarna. Du har nog märkt att jag lånat bilder och ord från andra de senaste bloggposterna och jag fortsätter på det spåret. Idag har jag lagt med några konstnärers bild av uppståndelsen, så inte mina futtiga ord är det enda som kommer till tals.

Han är inte här!

Jag har fått fira midnattsmässa i Husaby och idag är det påskdagsgudstjänst i Ledsjö. Vår tappra kyrkokör har sjungit nästan varje dag i helgen, jag är så glad över dem. Kanske skulle göra en liten kärleksförklaring idag vid gudstjänsten?

Jag älskar över huvud taget Kyrkan ännu mer än vanligt under påsken. Plötsligt är det som att man får syn på allt det vi delar med varandra bortom alla små stridsfrågor och skiljelinjer. Och att vi är så många som vill fira påsken. En del äldre tycker säkert det är få som firar nuförtiden men själv har jag ju aldrig upplevt de fornstora dagarna. Jag är glad över alla som vill fira.

13 THE HARROWING OF HELL

Idag vill jag egentligen bara skriva högstämda och vackra saker här så demonen på den nedersta bilden får vara det enda komiska inslaget i denna bloggpost. Visst ser han helt konstig ut?

15 PACHER CHRIST IN LIMBO