Idag är jag prästen i Dalstorp

Kliv ombord, nu är det tågbyte.

Idag är det den första augusti. Det betyder att jag inte är församlingspräst i Husaby och Ledsjö längre utan i Dalstorp, Kinds pastorat, Göteborgs stift. Jag får visst ta och ändra lite här och där i mina biografitexter här på bloggen och annorstädes så att det stämmer.

Börjar arbeta gör jag i och för sig inte förrän på tisdag, då ska jag få se mig omkring lite och lära mig rutiner,.sedan ska det bli spännande att börja lära känna en för mig ny trakt.

Jag och min fru var uppe i Husaby häromdagen och hade en musikgudstjänst där (den kommer vi faktiskt ha ytterligare två gånger, i Månstad kyrka på fredag och i Låstad på söndag). Det var väldigt fint och ganska märkligt att vara där bland alla välbekanta ansikten och platser och liksom bara hälsa på. Det känns också som att jag gärna kommer ta alla chanser att hälsa på uppe i Kinnekulletrakten framöver nu när jag inte bor där.

Så vitt jag vet så kommer den här bloggen bara att rulla på som vanligt även i den nya tjänsten. Det blir väl några bildbloggningar så att ni får vara med mig och lära er hur det ser ut i min nya församling. Vi får fortsätta följas åt helt enkelt.