11 blandade tankar på söndagen

Illa förvaltad. En övervuxen kinesisk mur innan den ställdes i ordning.

Idag är det sista semesterdagen. Fast i morgon är det en ledig måndag också. Fast på något sätt känns det ända att semestern är över.

Idag är det söndagen med temat ”goda förvaltare”. Jag ska förstås inte predika idag men om du vill kan du läsa om ”skapelseteologi i Mordor”. Det är dessutom en väldigt snärtig rubrik tycker jag.

Jag förvaltar åtminstone ganska bra just nu för jag håller på att putsa och feja och greja med min hembyggda träkanot. Man vill ju att den ska bli arvegods en dag. Lite som den här planeten.

Och så har vi plötsligt en gasbil i familjen. Nyligen visste jag inte ens att de fanns men nu ska vi köra på koldioxid som redan finns i kretsloppet framöver.

Det ska funka bra så länge man inte försöker köra till Norrland. Eller djupaste Småland lustigt nog. Där är det vildmark.

Och så har vi plockat blåbär. Det är den självhushållning som ligger mig varmast om hjärtat. Jag tror det mest beror på att våra blåbärstrakter är så väldigt vackra. Skogarna kring Mullsjö med tallar så långt ögat når. Det är magnifikt det.

En bra sak med att flytta är att man kommer till ett nytt (nåja, jag har ju bott här förut) bibliotek med ny mangasamling och annat. Jag läser Naruto igen.

Och när det är slut med böcker här ska det väl finnas i Borås eller nåt.

Det är fortfarande nyhetstorka här på Vandra Vägen men snart ska jag rapportera omständligt om alla kyrkor och platser och annat jag kommer till.

Men nu kan du till exempel läsa den här intressanta artikeln som säger att självkänsla inte alls är vad som gör oss till bättre människor (fast mår bättre gör man nog). Det hade jag kanske kunnat göra en bloggpost av någon gång men det får vara. Läsvärt hursomhelst.

Och så kan du titta på den här filmen med lyckans hemlighet på 60 sekunder:

Vad gör du idag? Skriv en kommentar!