7 blandade tankar på tredje adventssöndagen

Samma snögubbe som sist men med sur mun. Just nu är jag lite sliten.

1, Idag är det tredje söndagen i advent och vårt tredje ljus blir tänt. Jag ska jobba en massa. Det är svårt att tro ibland att jag bara jobbar deltid för att jag nyss fått barn för det har allt blivit rätt mycket ändå. Idag ska jag fira mässa i Hulared, träffa ett sorgehus och säga några ord på en stor körkonsert på kvällen. Prästliv typ.

2, Jag får nog lägga på ett kol om jag ska ha något att säga på alla mängder av gudstjänster i jul.

3, Är man präst så är det helt tvärtom med jular som den här. Andra får extra många dagar ledigt men vi har istället riktigt, riktigt tätt med röda dagar i dagarna kring jul.

4, Det där med att fira jul är en utmaning hemma för vi måste komma på något nytt sätt att göra det på. När vi bodde i Götene brukade vi med stor glädje vara med på det gemensamma julfirandet i församlingen men nu ska vi nog staka ut nya traditioner på något sätt.

5, Tredje söndagen i advent är lite kärvare för nu kommer Johannes döparen och förstör glöggmyset med att kalla folk huggormsyngel och sånt. Inte i just årets texter i och för sig men ändå. Egentligen hade det varit roligare att vara ledig och predika nästa söndag istället då det handlar om Maria. Henne är det bara roligt att tala om.

6, Och Lucia hade vi redan förra veckan så det är old news…

7, Det får nog vara bra med tankar nu. Ta hand om dig idag!

Vad gör du idag? Skriv en kommentar!