Gå in i Dalstorps kyrkor online

Vyn från predikstolen i Dalstorp-

Jag skrev något för ett tag sedan om att google skulle komma och fotografera i några av församlingens kyrkor. Nu har de gjort det materialet finns (till stor del i alla fall) online. Jag har testat att traska runt och det är riktigt roligt.

Dalstorps kyrka (här är länk till rundvandring via nätet) finns med som exempel på bilden ovan. Man kan alltså även traska upp i predikstolen och sådant. Nu har framtida brudpar eller bloggläsare som undrar hur det ser ut i Dalstorp egentligen, eller vem som helst som är nyfiken chansen att se sig om här.

Hulareds kyrka har de också varit och fotat. Ta gärna en tur!

Nittorps kyrka verkar hittills bara finnas med utvändigt men det kommer väl en insida också med tiden.

Skärmklipp

Och så kyrkan på bilden ovan. Ölsremma kyrka. Som du ser kan man även gå innanför altarringen och se hur kyrkan ser ut från prästens perspektiv. Och kanske komma närmare altardekorationerna än man annars brukar våga.

En rolig grej får jag säga. Med tiden dyker nog våra övriga kyrkor också upp här. Klart man kan vara lite skeptisk till att google ska fotografera hela världen, det hade varit bättre om vi kunnat göra det själva men nu finns i alla fall den här roliga möjligheten för digitala pilgrimer och andra intresserade.