9 blandade tankar på söndagen

Det gäller att rädda liv. Medmänniskan i fokus.

1. Glad söndag! Idag är det söndagen den trettonde. Efter trefaldighet alltså.

2. Jag brukar ofta hitta på såna lite väl sökta skämt och skriva in i början på predikningar och annat. Sen när jag väl står där brukar jag hoppa över dem för att det brukar kännas konstigt att dra dem.

3. Idag ska jag fira gudstjänst i min närmsta kyrka, den här i Ulricehamn där vi bor. Det ska bli fint.
4. Temat för läsningarna är ”medmänniskan” och den firas därför också som diakonins söndag. Medmänsklighet är viktigt och inte alltid lätt. Som alltid är Jesus mästaren, han som vandrar med oss ständigt och ställt sig i våra skor.

5. Nästa vecka ska jag arbeta i församlingen igen efter en lång semester. Är rädd att jag har lite väl mycket arbete som väntar på mig men jag vet också en hel del roligt som ska hända.

6. Och så kanske det blir ordning på bloggen igen. Det har nog varit välgörande att lägga ribban lågt ett tag här dock.

7. Jag är förresten väldigt glad att du läser det här. Det är stort att ni vill läsa det jag skriver.

8. Jag har varit i min bärskog igen. Tydligen finns det också lingon där så nu får jag åka två gånger per sommar framöver. Väldigt fint är det.

9. Vad gör du idag? Skriv gärna en kommentar!