8 blandade tankar på söndagen

Enhet utan försoning är omöjligt. Här en gammal suffragett som kämpar för sina rättigheter.

1. Idag är en spännande dag. Dels för att det är den första söndagen i tjänst på länge, dels för att det är inskrivning av nya konfirmander idag.

2. Vad gäller det första så vore det kul att ses antingen i Ljungsarp 9.00 eller i Dalstorp klockan 11. Jag är där så kommer du så ses vi.

3. Vad gäller det andra så ska det bli spännande att se vilka som dyker upp. Och om ett knappt år kommer jag ju också känna dem ganska bra. Svindlande egentligen.

4. Igår var församlingen på studiebesök på franciskanerbrödernas hus i Jonsered. Det var väldigt intressant, det får bli morgondagens bloggpost eller så.

5. Det värsta med att börja jobba efter semestern är nog inte att jobba utan att man har så mycket mer att gå och grubbla över när man är ledig. Typ så.

6. Dagens tema för texterna är ”enheten i Kristus”. Jag hoppas få upp nån slags predikan här i morgon på bloggen. Det finns många tankar men det blir lite annorlunda framförande idag då jag får samarbeta med min kollega Ulf också.

7. Barnuppfostran är mitt viktigaste verk. Det gäller att komma ihåg det.

8. Vad gör du idag? Skriv gärna en kommentar!