8 blandade tankar på söndagen

Ute på en rolig tur. Med båt istället för buss men ändå lite likt.

1. Idag är en lustig söndag för jag kommer inte leda någon gudstjänst denna söndag, ändå är den ingen ledig dag heller. Idag är det dags för församlingsresa till min gamla hemtrakt i Götene. Husaby närmare bestämt!

2. Det ska bli väldigt roligt. Jag ska få ta med en buss med folk upp från Dalstorp till att dels fira gudstjänst i vackra Ledsjö kyrka och sedan också guida gruppen i Husaby. Förhoppningsvis tycker de det är intressant. I värsta fall kommer jag att prata tills örona trillar av på alla för det finns ju så mycket både av historia och om trakten i våra dagar att berätta.

3. Dagens tema i evangelieboken är ”ett är nödvändigt”. Att ”ta på sig Jesu ok” närmare bestämt. Följa honom och hitta en bra väg i livet i hans sällskap. Låt oss alltid göra det.

4. Det har varit en rätt slitig vecka. Både hemma och på jobbet. Hemma beror det på att barnuppfostran inte är någon dans på rosor. På jobbet på att jag måste organisera en hel del inför hösten.

5. Att organisera saker är inte min bästa gren. Mest tycker jag om att leda gudstjänster och predika.

6. I morgon måndag ska jag för första gången möta lite mer av göteborgs stift för då ska jag på teologdag i Göteborg. Dalstorp ligger långt bort i utkanten på stiftet så jag har inte just hunnit märka att jag hör till något stift alls än.

7. Dagens resa är förresten en omvänd resa från den församlingsresa jag var med och ledde när jag var ny i Götene en gång i tiden. Då åkte vi därifrån ner till Ulricehamn och så guidade jag runt där. Det här blir nästan motsatt grej.

8. Vad gör du idag? Skriv gärna en kommentar!