9 blandade tankar på söndagen

Döden och liva... LIVET, DÖDEN OCH LIVET var ju temat för dagens texter. Här var det ju livat istället. Fel bild.

Döden och liva… LIVET, DÖDEN OCH LIVET var ju temat för dagens texter. Här var det ju livat istället. Fel bild.

1. God söndag kära läsare! Idag firar och leder jag gudstjänst i Ölsremma kl 11 och i Dalstorp kl 17, (då med tradjazzensemblen ”Metrokvintetten”). Däremellan ska jag hinna med ett dop och lite smått och gott. En rätt späckad söndag med andra ord.

2. Om någon dag ska jag också ha hunnit få klart allt till församlingsbladet så nu finns det chans att jag hinner ägna mig lite åt mer prästerliga uppgifter också. Jag gillar ju sånt där med information och så men deadlines gillar jag tydligen inte.

3. Dagens bibeltexter har temat ”döden och livet” och handlar bland annat om hur Jesus uppväcker sonen till änkan i Nain från de döda. Inga småsaker med andra ord. Stor uppståndelse med Jesus som vanligt.

4. Jag har fått för mig att september brukar vara den finaste månaden på året (i hård konkurrens med flera andra förstås) och det kan nog stämma. Stabilt väder, vackert ljus och vackra färger och lagom varmt.

5. Fast jag kanske mest är nostalgisk till mina gamla dar på folkhögskola när stora delar av september spenderades på färd i naturen. En fantastisk friluftsårstid. Numera blir det mest korta promenader med barnen men de börjar ju i alla fall tuffa till sig lite och orka gå något.

6. Bloggen sniglar på på sparlåga alltjämt. det är inte mycket att göra åt som det ser ut just nu men jag hoppas få upp tempot åtminstone något lite mer snart. Två bloggposter i veckan känns ju verkligen snålt.

7. Jag var på öppna förskolan i Ulricehamns församling häromdagen. Det var riktigt, riktigt trevligt och fint på alla sätt. Stolt över min kyrka på många sätt. Jag minns mina månader med bebis i Bälinge, det hade varit så väldigt tråkigt om inte kyrkan haft öppen förskola där också.

8. Jo vi har förstås föräldra-barngrupp i Dalstorp också, på onsdagförmiddagar så välkommen dit!

9. Vad gör du idag? Skriv en kommentar!