• Vandra Vägen
  • 12 blandade tankar på första adventssöndagen!

12 blandade tankar på första adventssöndagen!

Jesus kommer på oväntat färdsätt.

1. Glad advent kära läsare! Och gott nytt kyrkoår! Må denna dag vara början på något nytt och bra för oss alla.

2. Jag har inte hunnit blogga så mycket jag önskat sista dagarna. Helst hade jag velat sätta ihop en bingobricka för adventsgudstjänster där man får kryssa för ”någon berättar vad advent betyder” eller ”någon spelar trumpet”

3. Fast det passar inte att skrika bingo i kyrkan. Får väl bli ”hosianna” istället?

4. Om någon undrar så älskar jag adventsgudstjänster. Det här är bara min vanliga självironi.

5. 2013! Det var ett år då jag skrev mycket bra här har jag kommit på. Det var nog lagom till dess jag börjat komma på hur man gör med blogg.

6. Eller åtminstone då hur jag själv ska göra.

7. Jag ska vara med och leda tre gudstjänster idag. 9 i Ljungsarp, 11 i Dalstorp och 17 i Grimsås. Ses där?

8. Predikan kommer av hemliga skäl inte att publiceras på bloggen.

9. Det finns väldigt mycket att hitta här om du söker på ”advent”. Gör gärna det!

10. Det tråkigaste idag är att jag Inte kan vara med på den gudstjänst där mina egna barn sjunger.

11. ”Upptagen som en präst i advent” kanske kan vara ett bra uttryck?

12. Vad gör du idag och vad tycker du om med advent? Skriv en rad snälla!