• Vandra Vägen
  • 11 blandade tankar på fjärde adventssöndagen

11 blandade tankar på fjärde adventssöndagen

Min favoritbild på Maria för tillfället. Slår knock på djävulen.

1. God söndag på dig kära läsare. idag får vi tända det fjärde adventsljuset!

2. Jag har ledig helg och pustar ut lite före julen. Jag ska nog gå i kyrkan ändå men det är skönt att sitta i bänken ibland. Denna sista adventssöndag är tillägnad Maria, Jesu mor. En riktig favoritsöndag på året! KG Sjöström leder gudstjänsten i Nittorp idag och musikgudstjänsten på kvällen med musik inför jul.

3. Jag minns när jag var präst i Ledsjö, då var det här invigningsdagen för den nya kyrkan efter branden. Tänker särskilt på er där idag!

4. Förra veckan hade ju min kära saab just dött. Efter en vecka av att bli skjutsad eller låna bil av mor och far ser det ut som att vi snart har en ersättare. Det är skönt för att få ihop vardagen. Känns väldigt lustigt bara att det för tredje gången blir en röd polo i familjen.

5. Jag tycker om julkalendern. Selmas saga alltså. Jag tycker också det går rätt bra med kalendern på Dalstorps församlings sida på Facebook. Gilla nu den sidan bums så får du se bilderna där.

6. Jag är lite pådrivande med sociala medier i Kinds pastorat och nu har jag startat ett instagramkonto för det. Jag hoppas verkligen att fler kommer med och sköter det snart men just nu är det bara bilder från mig. Så det är ingen idé du börjar följa det än men skriv upp det för framtiden när någon rolig typ hänger på.

7. Apropå rolig. Tror ni barnen önskar sig en sån här LEGO-filosof i julklapp?

8. Jag såg en film igår faktiskt. ”The Martian” om Matt Damon på Mars. Jag tyckte mycket om den. Någon dag vore det roligt att se den nya starwarsfilmen men den som lever får se om det går i hamn.

9. Jag trampade grymt mycket i klaveret härom dagen och frågade några om de var mor och dotter när de i själva verket var ganska jämnåriga. Skäms fortfarande som en hund. Ta mig som varnande exempel och gör aldrig så.

10. Jag tror att jag har en plan för de flesta av mina julpredikningar nu. Från skolavslutningarna fram till trettondagen står de som spön i backen. Skönt ändå att det typ bara är hälften så många röda dagar som förra julen, den höll på att ta knäcken på mig.

11. Vad gör du idag? Skriv en rad!