11 blandade tankar på söndagen

Väldigt blandad bild. Det här föreställer ju faktiskt inte någon bibeltext men visst är det levande ord, åtminstone i illustrationerna?

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag har det slutligen hänt. Det har gått en hel vecka sedan förra bloggposten. Den här hamnar direkt under en annan ”blandade tankar på söndagen”. Botten är nådd och så vidare. Ärligt talat har jag längtat väldigt mycket efter att skriva här i veckan men det har funnits så lite tid. Och de dyrbara kvällarna har gått till annat. Predikningar och sånt.

3. Jag går i alla fall ut hårt med att berätta något av det häftigaste som hänt i veckan. Och i livet egentligen. I onsdags, när vi var ute på äventyr med konfirmanderna till bodaborg i Sävsjö och nästan nått Skillingaryd SÅG VI EN VARG. På vägen. Den kom ut ur skogen och vi stannade med bilarna och den gick lugnt förbi oss på vägen och sedan in i skogen igen en bra bit bakom oss. Ingen som helst möjlighet att ta fel, det var en varg. En dröm i uppfyllelse verkligen. Och så nära inpå samtidigt som vi satt tryggt i bilen. Jag kan inte uttrycka detta i ord riktigt så jag stannar där.

4. Resan till bodaborg var rolig på många sätt. Vi tittade också in i Nydala klosterkyrka och blev guidade av en gammal studiekamrat, Martin Fredh. Väldigt roligt.

5. På hemvägen körde vi genom Värnamo. Inte mycket att säga om mer än att jag vinkade så armen nästan lossnade i hopp om att du Lena skulle vara där på vägen någonstans och se oss!

6. Idag är det sexagesima och det betyder att det i runda slängar är 60 dagar till påsk. Jag har letat runt på bloggen och i datorn och upptäckt att OM jag har predikat på sexagesima innan så har jag minsann varit bra på att sopa igen spåren efter mig. Det enda jag hittade på hårddisken var en predikan från 2011 (min första chans på denna söndag sedan prästvigningen 2010). Då firade vi friluftsgudstjänst i ett vintrigt vindskydd i Hajstorp. Det var väldigt roligt att se tillbaka på det. Predikan var helt ok dessutom.

7. I morgon ska jag i alla fall predika. I Ölsremma (9.00), Dalstorp (11.00) och i Limmared (18.00). Jag tror jag får ta med mig lille leksaksluther för dagen räknas också som reformationsdagen eftersom temat är ”det levande Ordet”.

8. Predikan kommer upp här sedan. Så slipper jag ju nesan av så glesa bloggposter också. Fast jag tror också att predikan är rätt bra. För mig själv är den nog det i alla fall.

9. En sak som händer i veckan som kommer är förresten att jag ska tala om Luther igen. I Grönahögs församlingshem på torsdag klockan 19. Kom om du är i trakten. Det blir leksaksluther för hela slanten. Är du en inbiten bloggläsare kan du ju alltid göra en bingobricka av mina lutherbloggposter och bocka av i takt med att jag visar bilderna.

10. Idag var det väldigt lätt att få ihop punkter till det här. Jag behövde inte ens skriva om Kung-Fu Pandafilmen jag såg igår.

11. Vad gör du idag? Skriv gärna en kommentar!