Kris på bloggen

En förändring har ju dock hänt, som du borde märkt eftersom du läser detta nu. Svenska kyrkans bloggportal har gjorts om för några dagar sedan. Till det sämre om du frågar mig för möjligheterna att påverka utseendet själv har krympt ytterligare. Men jag antar att den fungerar bättre att läsa på telefon numera. Verkar vara det man alltid satsar på.

Det känns rätt motigt när det inte går så bra för bloggen. Vi får väl se om jag stannar i portalen eller går en egen väg. Frågan är egentligen mest om jag orkar hålla på och göra om. Det har ju alltid varit själva skrivandet som intresserat mig och det tekniska känns inte särskilt inspirerande. Jag ska i alla fall försöka få till några bloggposter de närmaste dagarna så vi får se om det vänder med den plötsliga störtdykningen i trafiken.

I vanlig ordning mottages påhejande tillrop tacksamt.

14 svar till ”Kris på bloggen”

1. Profilbild för Kenneth Landelius
    Kenneth Landelius

Håller med dig.
    Redaktionen kan lyfta upp bloggportalen bättre till Svenskakyrkan.se
    Skriv till dem
    Sommarhälsning
    Kenneth Landelius
    Stockholm Inside

Tack Kenneth! Jag har haft kontakt med dem ett antal gånger men det ligger nog i portalgrejens natur att det är väldigt trögt och standardiserat.

Bloggandet har berg och dalar. Deppa inte över en tillfällig svacka och känn ingen press på Dig att skriva även när Du egentligen inte orkar/vill, det är det inte värt!

Låter bra, det tar jag till mig.

3. Profilbild för Margaretha Josefsson
    Margaretha Josefsson

Ge inte upp Tomas! Du skriver lättläst och intressant och ditt särskilda anslag behövs verkligen! Tror bara det är en liten sommarsvacka😊 Guds frid och allt gott!/Margaretha J

Tack Margaretha! Alltid fint med ditt stöd!

4. Profilbild för Mattias Lönnebo

Det går upp och ned. Häng med.

Berg och dalbanor och så vidare:)

5. Profilbild för Lena P

Jag gillar din blogg och brukar i vanliga fall läsa ofta men har inte orkat hänga med pga sjukdom. Däremot gillar jag inte det nya standardiserade utseendet. Jag är emot likriktning; det irriterar och tråkar ut mig. Men det är inte ditt fel utan Svenska Kyrkans. Likriktning blir farlig när den går för långt. Vi ser det i samhället där de som sticker ut blir utfrusna och mobbade. Det var väl egentligen inte det som var frågan, så förlåt min utvikning.

Om du går en egen väg med bloggen, säg till för jag hänger med. Har ju följt din blogg i ett antal år nu.

Jag går förstås ingenstans utan er, det är självklart. 🙂

6. Profilbild för Birgitta
    Birgitta

Fortsätt skriv! Även om jag inte ofta kommenterar så gillar jag att läsa!
    Trevlig sommar!

Tack för tillropet!

7. Profilbild för Rebellas andra

Den stora frågan är ju då om de nya portaliteterna har något med den låga trafiken att göra. Nyss hade jag lite svårt att komma in på bloggen men om många upplevt det, borde någon av de andra också ha sagt något om det. Så tja. Midsommarveckan är en rätt lågintensiv vecka öht, vad gäller bloggtrafik.

Sen kan det ju också vara så att omgörningen gjort så statistikfunktionen helt enkelt inte funkar.

Visst är det tråkigt när man bloggar mindre och trafiken sjunker. Å andra sidan: det borde väl betyda att de flesta som kommer in på bloggen har gjort ett riktat val? vill skillnad från de som bara googlar in i jakt på något särskilt och fort försvinner ut igen?

Jag tycker det vore jättetråkigt om du slutade blogga :-/ ett lågintensivt läge är inte riktigt tillfället att börja om på ny kula, förstås.

Jag lär inte sluta Rebella, det bara känns så ibland 🙂