10 blandade tankar på söndagen

2. Idag är det den stora förklaringsdagen. Nämligen Kristi förklarings dag. Det är en stor dag på året. I Dalstorp firas den med friluftsgudstjänst på gamla kyrkplatsen kl 11.

3. Jag semestrar vidare och har dessutom en massa sjuka barn hemma så jag kommer förmodligen inte dit men det är en väldigt vacker plats (jag har fotobloggat tidigare om Dalstorps gamla kyrkplats här) och fint ordnat med människor som gör iordning före och så. Läge att vara tacksam för alla som engagerar sig i församlingen!

4. Jag har skrivit en hel massa här tidigare kring kristi förklarings dag (bara sök på det så hittar du), särskilt glad är jag över det här minibibelstudiet om Jesus på berget från i fjol.

5. Nog med länkar. Som du kanske märkt har jag fått upp takten rejält på bloggen igen i dagarna. Och jag sitter faktiskt på flera stycken roliga bloggposter som kommer de närmaste dagarna. Det är lite som att den här bloggen som ju är född i skaraborg fick nytt liv när jag var där igen för en dryg vecka sedan. Plötsligt flödade inspirationen när jag fick dra runt mellan gamla romanska kyrkor och missionshelgon igen. Vem vet. Roligt är det i alla fall. Hoppas nån läser nu på sommaren.

6. Bilden idag är också från Marka kyrka som jag skrev om häromdagen. Den var dubbelt rolig eftersom den del avbildar lärjungen Tomas som jag ju har ett särskilt gott öga till, och dessutom avbildar honom som en pilgrim med stav. Jag vågar inte riktigt börja ha den som profilbild på Facebook men det är lite frestande.

7. Sommarvädret är väl sådär men jag har kommit fram till att bara barnen kan leka utomhus utan att gnälla är det bra nog.

8. I förrgår köpte jag gasinsats till vårt trangiakök så nu är jag också nån sorts hipsterfriluftare.

9. Jo, jag har ju till slut träffat ännu en internetvän, smeden i Hillared. Det var roligt att få ses afk och alltid roligt att prata verktyg. Snart ska jag väl kunna ha de vassaste knivarna i lådan igen.

10. Vad gör du idag? Skriv en rad!