8 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag på dig kära läsare!

2. Idag är en spännande söndag eftersom vi ska ha inskrivning för våra nya konfirmander. Undrar vilka de är?

3. Jag ska ta med mig minst tre saker som rekvisita till predikan, bara en sån sak. Man får bjuda till och vara lite lättillgänglig vettu.

4. Temat för läsningarna är ”friheten i Kristus”. Det finns en hel del att säga om det men det jag själv funderar en del på mellan varven är hur det kommer sig att kristna samfund i så hög grad ibland kan verka domineras av rädsla som drivkraft. Så borde det väl inte vara?

5. Igår byggde jag ett vattenhjul med barnen, det har jag verkligen inte gjort på länge. Det var roligt. Man borde göra sånt oftare tror jag.

6. Jag har också målat lite på täljgrejer, det är fint när det luktar terpentin hemma, då kan man tro man är i skogen.

7. Jag har skickat in ett bidrag till en bildtävling! Ja, alltså till pastoratets interna tävling om bild till hemsidan men i alla fall. Jag ska berätta lite med när tävlingen är avgjord.

8. Vad gör du idag? Skriv en kommentar för det vore trevligt!