9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag önskar jag dig, kära läsare.

2. Idag ska jag leda gudstjänsten kl 11 i Dalstorp. Det är inte nån helt vanlig söndag med kyrkoval och allt men det är jag inte så väldigt inblandad i.

3. Min plan är mest att vara framme lite tidigare än vanligt vid kyrkan så jag kan mingla lite kring vallokalen. Låter väl kul och bra?

4. Och så ska jag predika om enheten i Kristus. Känns ju nästan parodiskt på valdagen. Men det ska nog gå det med.

5. Den lär väl komma här sen. Predikan.

6. Igår var jag på bröllop. Utan att veta det vid dagens början. Men fint var det, om än ovant att drälla runt i kostym och slips.

7. Min klädstil består i stort antingen i sunkiga hemmakläder eller i kaftan eller prästskjorta. En sån som jag behöver nog ha nån sorts uniform för att kunna klä sig vettigt.

8. Röstat i kyrkovalet har jag förstås gjort. I förväg eftersom jag ju arbetar i en annan församling än där jag bor. Se till att rösta du med om du är medlem i svenska kyrkan. Får man så ska man brukar jag tänka i alla folkomröstningar.

9. Vad gör du idag? Hur har du det? Har du nån blandad tanke tillbaka? Skriv en rad!