9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det en rätt märklig arbetsdag faktiskt. Jag ska inte leda några gudstjänster men ändå jobba en massa. Och eftersom vi har en trasig bil har det länge varit mardrömslikt att få ihop alla transporter. Nu har vi tack vare vänliga Gun fått låna en volvo så nu är det åtminstone möjligt att få till det.

3. Det första som händer är att jag ska säga några ord i Nittorps kyrka som fyller 170 år (lite lagom jämnt, eller hur?) typ den här tiden på året. Jag leder inte gudstjänsten utan det blir istället första gången på 170 år en kvinna gör det i den kyrkan. Kom dit om du kan (kl 11, vi har också mässa 9 i Ljungsarp), du får tårta till och med!

4. Sedan ska jag få göra en lång resa på kvällen ner till södra änden av vårt väldiga pastorat och berätta om Luther i Östra Frölunda kyrka. Det känns väldigt exotiskt och har man som sagt en bil kan man ju också ta sig dit.

5. Rätt ofta kan jag ha en känsla inför såna här dagar att det är något jag missat att tänka på, har jag verkligen koll? Vi får se.

6. Jag har nu läst färdigt ”en man som heter Ove” högt för min fru. Den var rolig och gripande. Även jag heter faktiskt Ove så jag får väl börja presentera mig som en sådan man även jag.

7. Nästa vecka ska vi ha prao i församlingen. Det känns väldigt roligt. Det händer onekligen en hel del på en vecka även i en liten församling som min.

8. Jag har hittat ännu fler böjda träbitar att göra skedar av. Synd att det är så svårt att vara ute och tälja i höststormarna.

9. Vad gör du idag? Skriv en kommentar och berätta!