10 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Detta är för mig en ledig söndag, troligen blir det gudstjänst i närmaste kyrka med familjen. En kollega vikarierar och leder gudstjänsterna i Grimsås och Ljungsarp idag.

3. Jag fortsätter oförtrutet min serie föreläsningar om Luther, årets sista är i Grimsås nu på onsdag. Jag hittade den här lustiga länken med någon annan som blandat playmobil och klassiska konstverk.

4. Jag chockade min fru igår genom att dra några roliga skämt som jag lärt mig från Stefan och Krister. Hon som trodde hon kände mig.

5. Jag skriver dikter ganska ofta numera. Det är härligt att skriva utifrån en fri form men jag önskar också att jag kunde få till en och annan sång. Det där med versmått och rim känns som en börda men jag kanske ska försöka lite hårdare ändå.

6. Snön kom också igår och barnen lekte glatt ute i den en bra stund. Jag passerade någon ny gräns för täljningen där jag täljde ute på isiga träbitar. Huvudsaken projekten går framåt någorlunda.

7. Vi har förresten framskridna planer på en täljgudstjänst i Grimsås kyrka tillsammans med missionskyrkans scouter. Det känns som vårens roligaste grej.

8. Jag har för första gången sen gymnasiet skaffat mig en vinterjacka. Det känns konstigt men rätt bra. det som framförallt måste klaffa är att man måste kunna ha den till kaftan och det går skapligt. Jag fick en mössa i present av ett sorgehus häromdagen (stort tack!) så nu slipper jag också gå runt i kaftan och blå toppluva. Bättre och bättre i stilen. Om jag bara kunde få till att klippa mig också.

9. Lyssnar på fler poddar än jag hinner med. Rekommenderar härmed också ”exploring my strange bible”. Den ligger jag 7 delar back på dock.

10. Vad gör du idag? Skriv en kommentar!