9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det en speciell söndag i min församling eftersom vi ska ha kördag tillsammans med grannförsamlingen Länghem. Finns du i krokarna är du väldigt välkommen på den avslutande gudstjänsten kl 16 i Dalstorps kyrka.

3. Min insats under dagen består mest i att sjunga, hålla ordning på konfirmanderna, vara trevlig mot alla människor och hålla samman gudstjänsten på slutet. Känns ju gött att stå lite vid sidan om när någon annan leder. All respekt för körledare.

4. Det känns allt ganska hårt att det är mörkt ute nu. Jag blir hela tiden förvånad att det tydligen påverkar mig så mycket.

5. Tydligen är det precis ett år sedan idag som vi hade besök av den koptiske prästen fader Shenouda i Dalstorp. Det var roligt!

6. Bilden ovan får vara illustration till kördagens tema ”tillsammans”, ibland kostar det lite ansträngning att komma samman.

7. Man kan ändå inte annat än vara stolt över alla våra olika församlingar i Sverige. Det finns inte många andra sådana platser där människor med olika ålder och liv i övrigt kommer tillsammans.

8. Jag var och spionerade lite på en ”messy church” häromdagen. Det var roligt och bra.

9. Hur har du det idag? Skriv en rad!