9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag, kära läsare!

2. Idag ska jag få leda gudstjänst i Ljungsarp kl 9 och i Dalstorp 11, då ska vi träffa fjolårets dopfamiljer en gång till så att de får ta med sig en dopängel hem och fira kalas med oss efter gudstjänsten. Välkommen till de gudstjänsterna!

3. Det blir lite speciellt, jag och Ulf ska sköta musiken själva så fiolen ska med, och i Dalstorp ska vi predika ihop med vår låda vi brukar ta fram vid såna tillfällen. Ska bli roligt.

4. Jag har också en predikan till Ljungsarp. Jag lägger den på bloggen imorgon.

5. Jag har nog klarat mig genom det mesta av min sjukdom under veckans lopp och numera mår de flesta i familjen skapligt. Det är alltid jobbigt att inte vara helt på topp när man har begravningar och annat som man inte så lätt kan dra sig ur men det har löst sig den här gången också.

6. Mitt vanliga skämt är förstås att den friske har hundra önskningar, den sjuke endast en. Och den sjuke småbarnföräldern har bara ”låt mig vara ifred”.

7. Jo, det är ju kyndelsmässodagen idag. Det är verkligen en av mina favoritdagar på kyrkoåret. Kanske för att det är en lite bortglömd pärla där vi samlas kring det lilla barnet Jesus. Han blir framburen i templet och de gamla som ser honom får ett ljus tänt i sina hjärtan och kan sluta sina dagar i frid. Det finns något i den scenen som är helt fantastiskt. Och säger något om tron som är svårt att sätta ord på. Gud möter människor och han är yngre än de!

8. Det är fint att snön är tillbaka. Den ska visst ligga en vecka sägs det. Det är fint, då har vi klarat av mer av vintern med stil innan gråvåren kommer.

9. Vad gör du idag? Skriv en kommentar!