10 blandade tankar, på tisdagen(!)

1. Glad tisdag på er kära läsare!

2. En och annan gång har det hänt att jag missat att skriva blandade tankar på söndagen, men att det blivit ända fram på tisdagen har kanske aldrig hänt förut. Jag tänker mig att ni alla känner er gruvligt besvikna och bytt till att läsa andra bloggar vid det här laget?

3. Det har varit en väldigt arbetsfylld helg. Jag har varit på bibelstudiedag tillsammans med missionsförsamlingen i Grimsås, smitit ifrån ett tag för att ha en dopgudstjänst, återvänt och hållit i tre föreläsningspass om flyktingar i bibeln, det judiska folket i exil och om hur i i kyrkan ska se på oss själva. Sedan var det gudstjänst och en lång konfirmanddag med lovsångsmässa på söndagen. Bara bra saker alltihop men man kan ju bli sliten ändå, särskilt som hälsan inte varit på topp.

4. Vet inte riktigt för vilken gång i ordningen jag hunnit tänka att ”nu är vi ju faktiskt friska allihop i familjen, skönt att det är över”. Men den här gången kanske det är sant?

5. Med tanke på att jag tänker mig att detta med undervisning är något av min starka sida så har jag hållit på med det  väldigt lite under mina 7 år som präst. Hoppas det blir mer de kommande 7.

6. Det var väldigt speciella gudstjänster så någon predikan till bloggen blev det inte. Däremot har jag nu använt flanellograf i kyrkan, och det är ju förstås en fjäder i hatten.

7. Temat var ”kampen mot ondskan och vi fick bland annat fundera på David och Goljat och att ondskan ofta jobbar på att skrämma oss till förtvivlan.

8. Igår åkte jag skidor. Det var roligt. Även utan spår i vinden.

9. Det var ju vasaloppssöndagen i söndags. Det upptäcker jag varje år i efterhand genom att det är så lite folk i kyrkan på förmiddagen.

10. Hur har helgen varit? Skriv en kommentar!