8 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det midfastosöndagen. Vårt pastorat har sammanlagt gudstjänst och även om jag ska vara där så har jag inga uppgifter utan ska fira från bänken. Kanske att det kan leda till en liten fotobloggpost från Holsljunga framöver.

3. Denna fastesöndags bibeltexter påminner om Jesus som livets bröd. Bland annat får man höra om ett av Jesu brödunder där ett fåtal bröd och fiskar räcker till mat åt tusentals människor. Ett sådant där underverk som är knepigt eftersom det är så svårt att se framför sig hur det skulle kunna sett ut. Sedan finns det mycket att tänka på om vad vi båt behöver och om hur Gud ger oss det.

4. Igår arbetade jag på ett ovanligt sätt, nämligen som täljningsinstruktör på hantverksdagen på prästgården i Länghem. Det var väldigt roligt att få hålla på med konkreta saker och det blev trivsamma möten med deltagarna.

5. Det kan se ut som att jag styr över arbetet mot att innehålla så mycket täljning som möjligt, nu på torsdag ska vi ha täljningsgudstjänst i Grimsås kyrka. Välkommen dit om du kan. Alla som vill får tälja är det sagt.

6. DÄR gick tydligen också konstighetsgränsen för vad de lokala tidningarna tycker är intressant. De var väldigt snabba att svara att de gärna skrev lite om det.

7. Annars har jag rätt mycket arbetat genom att gå och oja mig över att få klart nästa kyrknyttstidning. Klart att det ska ingå lite redaktörsskap i en prästtjänst också. Som regel brukar det bli ganska smärtfritt men den här gången är det kraftigt försenat eftersom vi haft så mycket sjukdomar. Jaja, det kommer nog ut till påsk i alla fall.

8. Vad gör du denna vackra dag? Skriv en kommentar!