9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag tjänstgör jag inte men jag ska försöka ta mig och barnen till Länghem på familjemässa. Det blir nog fint.

3. Sedan ska den här pilgrimsbloggaren köra hem med barnen medan min fru ska ut och vandra med församlingen. Så kan det vara.

4. Det känns väldigt roligt att det äntligen är lite snurr igen på bloggen med dagliga bloggposter flera dagar i rad. Och jag har några till klara redan dessutom.

5. Jag ska förresten återvända till Länghem på måndag för då ska jag hålla vårtal. Det är sånt som präster gör för att nästan ingen vill hålla såna.

6. En del av mig vill vara en sån där olidlig ordvitsare som kan vifta med ett rotstycke av en al och skämta om att ”hålla vårtal”.

7. Nästa vecka ska det hända en massa saker och jag vet inte riktigt om jag fattat det. Det blir lediga dagar, jubileum för mig och min fru, väldigt olediga dagar med konfirmandläger som nog är det mest späckade vi nånsin hittat på.

8. Det gläder mig extra mycket att konfirmandgruppen och vi ledare ska få hälsa på i synagogan i Göteborg. Där har jag aldrig varit.

9. Vad gör du idag? Skriv en kommentar!