10 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Semestern rullar vidare och jag tjänstgör inte den här söndagen heller. Kanske att det blir kyrkbänk någonstans idag, man vill ju vara spontan när man en gång kan ha chansen.

3. Jag har i alla fall kollat att det är söndagen med temat ”Nådens gåvor” för bibeltexterna. Fina bibeltexter för övrigt med Paulus ord om att vi är olika kroppsdelar i Kristi kropp och Jesu fantastiska liknelse om att han är vinstocken, vi är grenarna. Vi bär frukt genom att hänga samman med honom. Där finns mycket att tänka på i det. Lycka till alla predikande kollegor.

4. Jag har varit med familj och vän på en ovanlig friluftstur. Eldfri paddeltur med övernattning på en ö i Kållands skärgård. Nu är ju även gaskök helt förbjudna så det var inte lätt men vi lyckades i alla fall tillaga två måltider utan värme. Känns som att det kan vara nån ny trend eller nåt. ”Cold cooking” typ.

5. Som alltid är det fint att röra sig i skaraborg. Jag fick ärende in på skara stift efter nyckel och det kändes ju som hemma får jag säga. Och så en liten sväng in i min prästvigningskyrka på det.

6. Det är verkligen chockerande vad torkan har gjort med växtligheten i landskapet. Lustigt nog blev det ändå regn på natten. Kanske för att jag låg och sov under bar himmel. Vem vet.

7. Och tiden känns också alltid närvarande dagar som dessa. Platser som jag besökt från och till många gånger och framförallt för nu ganska många år sedan (hur nu det gick till). Det är konstigt med tiden. Den går och går och alla andra tar bilen.

8. Jag har också fått dricka kaffe från en sump som varit med om en bilkrock i Frankrike. Det är inte varje dag.

9. Det myllrar upp bloggidéer var och varannan dag men det är som att det är svårt att hålla kvar dem ner i text nuförtiden. Hoppas jag har något på gång nu.

10. Vad gör du denna dag? Skriv gärna och berätta!