9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag kommer jag hem från en liten resa upp till brorsan i Östergötland så jag arbetar inte nåt idag. Det gör däremot andra så välkommen till gudstjänst 9 i Ljungsarp eller 11 i Dalstorp.

3. Detta är enhetens söndag. Den som påminner oss om att i Kristus är vi alla ett. Jag har predikat många gånger förra veckan om att kyrkan är full av sårade och besvärliga människor men hör ihop det gör vi ändå.

4. Jag var på medeltidsdag för andra gången denna sommar, på Söderköpings gästabud. Jag blir verkligen väldigt utmattad av att gå i folkmyller nuförtiden (eller så har jag alltid det) men det var roligt. Tänkte kanske jag ska byta bana och bli riddare istället nu.

5. Och så fick jag komma in i en (av de tre!) kyrkorna i Söderköping. Det var en väldigt fin och gammal kyrka med mycket små statyer och mycket glänsande bladguld och det hade varit väldigt roligt att fixa en liten fotobloggpost där. Men så låg kameran kvar i bilen. Så vi tar det en annan gång.

6. Det har hänt något nu när jag arbetat tre år i Dalstorp. Plötsligt så är tre begravningar jag håller i rad, kanske till och med fyra, för människor jag känner. Det känns som nån slags viktig punkt för att ha lärt känna sin församling och livet i den.

7. Och det har varit många kära återseenden efter semestern. Det finns verkligen många fina människor i dalstorpstrakten.

8. Min bror har en eldstad hos sig. Det finns nog inget jag saknar så mycket i min bostad som det.

9. Vad gör du idag? Skriv en rad!