9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det inte vilken dag som helst. Det är som många vet valdag, det är också 15e efter trefaldighet i kyrkan och i dalstorps församling är det konfirmandinskrivning. Och så är det ”international buy a priest a beer day”.

3. Undrar om jag vågar skämta om det i kyrkan när det är nya konfirmandfamiljer där.

4. Jag ska predika ihop med min kollega Ulf och det brukar alltid vara roligt. Jag ska också dra ihop oväntad rekvisita och på eftermiddagen ska jag vara min egen kantor i Ölsremma. Kom gärna dit och stödsjung om du kan 😉

5. Dagens tema är förresten ”ett är nödvändigt”. Sedär, en fråga som passar till devisen att Jesus är svaret!

6. Fast man ska vara noga att påpeka att det ”religiösa” inte är en lite bisak bredvid allt annat i livet utan snarare att allt gott i livet faktiskt har sitt ursprung i Gud.

7. Jag ska rösta idag om jag inte redan gjort det. Jag lär väl traditionsrösta som vanligt.

8. Det är ändå märkligt med politik hur folk kan ha så väldigt olika uppfattning både om hur det är och hur man bör göra i alla möjliga frågor.

9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!