9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Bilden ovan ska illustrera att nå högre höjder tillsammans. Förhoppningsvis är det vad som händer idag när Dalstorp står värd för en sammanlyst gudstjänst för hela det vidsträckta Kinds pastorat.

3. De geografiska avstånden är så stora att det knappast kommer många från de avlägsna delarna av pastoratet men det blir nog hur som helst en lite pampigare gudstjänst än vanligt. Välkommen om du har möjlighet, kl 11 är det.

4. När du kommer fram ska du märka att Dalstorp just nu är Sveriges (troligen?) enda kyrkogård med hönsgård på (eller vid snarare). Om vädret tillåter går några fjäderfän där och illustrerar dagens evangelietext om Jesus som vill samla alla bortkomna under sina vingars beskydd.

5. De kanske också kan vara en illustration av hur jag känner mig (yr höna) när jag ska försöka hålla ordning på alla som ska vara med i gudstjänsten, vid sopplunchen efteråt, gästuppträdande och så vidare. Egentligen är jag en sån som är bäst på att bara hålla ordning på mig själv.

6. Det här är också en bra dag för att bli påmind om hur bra jag tycker om alla medarbetare och förtroendevalda och kyrkvärdar och körsångare och andra som jag liksom får vara med och visa upp för andra församlingar idag.

8. Jag blev uppringd och kontrakterad i egenskap av poet häromdagen. Det gick rätt lätt att få mig att gå med på vad som helst när samtalet började så.

9. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!