• Vandra Vägen
  • 10 blandade tankar på (tredje advents-)måndagen

10 blandade tankar på (tredje advents-)måndagen

1. Glad måndag kära läsare!

2. Det blev inga blandade tankar på söndagen men nu är vi på banan igen. Hoppas din helg varit fin.

3. Det var en lite speciell söndag igår. Lite oväntat så hade jag vikarie i Dalstorps gudstjänster (tack Jan om du läser detta) och var istället med på julspel i Länghem och barnkörssånggudstjänst i Limmared. Det var fina stunder och mycket folk i kyrkorna.

4. Men den lilla predikan jag höll tänkte jag återanvända en gång till så den hamnar inte på bloggen än så länge 🙂

5. Jag har kommit på mig med att jag inte spridit ”var är Jesus” än i år. Så här är den! Årets jullåt enligt Vandra Vägen, det är sen gammalt:

6. Vi stretar på med att försöka vara såna där föräldrar som bakar pepparkakor och köper julklappar och så och det är rätt roligt i små doser men jag tycker det är svårt att hinna och orka måste jag säga.

7. Så mycket predikande över tredje söndagens tema Johannes döparen blev det inte i år heller. Kyrkoårsfinesser går rätt dåligt ihop med att det blir så väldigt speciella gudstjänster så här års. Jag fick ändå skohorna in evangeliet och trosbekännelsen bland alla barnkörssånger igår men det känns inte optimalt.

8. Jag har nu cyklat med vinterdäcken i riktiga vinterväglag och det gick ju jättebra. Jätteroligt kändes det.

9. I veckan som nu börjat ska allt som ska ske inför jul ske (förstås). Skolavslutningar och en stor musikgudstjänst i Dalstorp, ljusförsäljning med konfirmanderna för välgörenhet och så vidare. Och så har jag några julgudstjänster att förbereda. Men så länge jag tycker jag har en idé någorlunda om hur allt ska gå till så känns det helt ok.

10. Vad gör du denna sista vecka före julen? Skriv en rad och berätta!