9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Firandet av bloggens födelsedag igår skedde uteslutande på nätet, det blev ingen tårta eller så men jag är väldigt glad över er som skrivit en rad och gratulerat!

3. Idag ska jag leda gudstjänst i Ölsremma kyrka klockan 11 och sedan i Limmared klockan 15. Välkommen till de gudstjänsterna om du har möjlighet!

4. Samtidigt pågår världskuppen i skidor i Ulricehamn denna helg vilket förstås är en jättegrej. Jag har följt det på tv hemifrån igår och idag får jag väl tänka lite extra så jag tar vägar som inte är avstängda för trafik när jag ger mig ut i tjänsteuppdragen. Jag minns förra gången det var världskupp för två år sedan, då var det minst sagt glest i kyrkbänkarna och så fastnade jag i trafiken på vägen hem, i Ulricehamn!

5. Jag brukar aldrig beklaga mig över lite folk i kyrkan så det kommer jag inte att göra idag heller. Jag har lärt mig att fira gudstjänst med de som är där. Gudstjänsten har sitt värde i annat än i antalet deltagare.

6. Jag ska dialogpredika med min kollega Ulf i eftermiddag. Ska se om jag kan överraska honom på något sätt. Predikan i Ölsremma blir mer vanlig och kommer här på bloggen imorgon.

7. Vi hade förresten vinterfest i församlingen i torsdags. Det var väldigt roligt för vi i arbetslaget ordnade verkligen kalaset tillsammans hela vägen. Och så hade vi ett väldigt roligt lekinslag i form av ”På spåret” ute mellan socknarna i trakten.

8. Jag framförde också ”Ljuset är stöpt för att brinna” i tonsättning av Mikael Ryde för första gången. Det kändes fint och roligt. På något sätt är det fortfarande väldigt svårt att säga att det är jag själv som skrivit de där dikterna men det känns nog naturligare med tiden.

9. Hur är din dag? Skriv gärna en rad och berätta!