8 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag ska jag inte tjänstgöra i kyrkorna och om det ska se ut som igår med hälsoläget i familjen så kommer jag nog inte utanför dörren så värst mycket alls. Annars är det en fin gudstjänst i Dalstorp kl 11, för första gången inne i församlingshemmet där vi ska ha några gudstjänster under vintern. Välkommen dit!

3. Bibeltexterna för idag är lite knepiga och handlar om okända människor som började göra underverk i Jesu namn, och i gamla testamentet såna som blev profeter fast de inte alls hade gjort allt de borde för att göra rätt. Över huvud taget om att evangeliets framgångar i världen inte riktigt följer våra idéer och planer utan är Guds verk. Svårsmält för den som tycker sig ha koll men glada nyheter till den som famlar med allt. Jag känner lätt igen mig i bådadera.

4. Jag har typ gått på sportlov i en vecka (ska göra någon liten insats men inte så mycket). Det känns fint att barnen ska få ha lov och vara hemma lite mer, samtidigt blir det kanske en svår vecka att sysselsätta dem om vädret och annat håller i sig som nu.

5. Jag har testat att måla lite slöjd med akrylfärg istället för linoljefärg som jag brukar köra med. Jag tror det är en bra grej, det torkar snabbare och är väldigt mycket enklare att hantera penslar och så. Känns lite konstigt med akryl ändå.

6. Nu har till min stora förvåning alla mina slöjdade skedar blivit dekorerade och ligger i målningshögen så nu är det dags att börja tälja igen. Har du tagit ner ett fint träd i min närhet (Ulricehamn) så hör gärna av dig.

7. Det har varit mycket på bloggen i veckan. Det är allt tur jag har den ändå så jag får lite styrsel på mina tankar.

8. Vad gör du idag? Skriv en rad och berätta!