9 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag ska jag tjänstgöra i Dalstorp (11) 0ch i Ölsremma (14). Kommer du dit så ses vi. I Dalstorp är det lite nytt för mig för då ska vi fira gudstjänsten inne i församlingshemmet som vi gör ett tag nu.

3. I fredags blev jag klippt. Det gäller att vänta med att klippa sig så länge att det nästan kan uppfattas som en manifestation mot regnskogsplundringen.

4. Igår hade vi fest för de i församlingen som fyllt höga och jämna födelsedagar under förra året. Ännu en gång var det jag och pappa som stod för underhållningen och spelade gamla låtar från deras födelseår på ukulele. Denna gång åkte jag inte hem innan det var slut med akut kräksjuka vara som vi fick göra i fjol, vilket var skönt.

5. Men sjuka barn har jag annars gott om förstås, men de var nu hemma hela tiden.

6. Idag är det sexagesima och det handlar om det levande ordet som ger liv. Evangelietexten är lite lurig och är ett litet urklipp ur johannes där folk grälar om vem Jesus är. Jag lägger förstås predikan här i morgon i vanlig ordning.

7. Man känner ju ingen press när man ska stå och tala om ord som är levande och livgivande. Ingen press alls.

8. Nu skulle det vara väldigt härligt att vara ute i skogen och ha en stor stockeld och sitta där hela dagen och gona sig. Det finns helt klart avigsidor i att jobba mycket på helgerna.

9. ”9 blandade tankar på söndagen” är en så vanlig bloggpoststitel på Vandra Vägen att de numreras i url:en och den förra var nummer 88. Detta är alltså 89! Hoppas du får en fin dag, berätta gärna något om den nedan!