8 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag tjänstgör jag inte på några gudstjänster men jag lär sitta i kyrkbänken i Ulricehamn och höra min dotter sjunga musikal om brödundret. Det känns stort att hon börjat åka på körläger.

3. Det hade varit en väldigt bra dag att predika idag annars. Första riktiga söndagen i fastan och bibeltexterna är till exempel om Kain och Abel, vilket jag gärna talat om, och om när Jesus säger åt Petrus  ”håll dig på plats Satan”. Dramatiskt och fullt med lager av både bibellänkar och mänskligt liv.

4. Vädret är så vansinnigt kallt och blött nu. Svårt att ta sig ut. Annars hade en rolig sak varit att paddla på Jälmån som är väldigt översvämmad nu av allt regnande.

5. Det talas inte mycket om att Ulf Peder Olrog skulle fyllt hundra i år men jag och far ska se till att uppmärksamma det.

6. Det är alltid speciellt att göra ärenden i kaftan om man som jag har på sig det för begravning. Häromdagen fick jag både göra hembesök, traska runt i en hage och såga slöjdvirke, vara på nyinvigning av  cykelaffären och handla mat i den. Det var nog rekord.

7. Så nu har jag alltså lite slöjdträ igen. Jag behöver nog mer men det var en fin början och jag fick dessutom återse en konfirmandledare på kuppen så jag är glad.

8. Vad gör du idag? Skriv en kommentar!