8 blandade tankar på måndagen

1. Glad måndag kära läsare!

2. Det blev inga blandade tankar på söndagen denna gång på grund av att det varit konfirmandläger så jag har varken hunnit skriva eller haft tillgång till internet ute på vackra Kuvarp, Ölsremma.

3. Man blir ju rätt trött av konfirmandläger även om ungdomarna har skött sig fint och så. Sista morgonen hade jag rätt rejält ont i magen, förmodligen dels ansträngningen och dels att jag ätit dåligt. Högmässan gick ändå bra att genomföra men sedan började jag nästan tro jag hade något med blindtarmen.

4. Så faktiskt har jag varit hos en läkare och kollat för säkerhets skull. Men det var ju inget. Hade ju möjligen kunnat vara lite heroiskt om jag hade genomfört en mässa med inflammerad blindtarm..

5. På lägret har vi ännu en gång besökt synagogan, koptiska kyrkan, kommuniteten Oikos i Hammarkullen och varit uppe i domkyrkotornet. Det finns mycket kyrkliga saker man trots allt inte kan uppleva hemma i Dalstorp så det är roligt att åka till stan ibland.

6. Det bästa med att blindtarmen var hel var för övrigt att det hade varit tungt om jag behövt sova borta på sjukhus eller nåt direkt efter att ha varit borta flera nätter.

7. Predikan kommer på bloggen imorgon. Jag tillägnar den Joakim Elsander.

8. Vad gör du denna måndag? Skriv en rad och berätta!