12 blandade tankar på söndagen

1. Glad söndag kära läsare!

2. Idag är det söndagen före pingst. Jag tjänstgör ingenstans men min kollega Fredrik sköter om så det blir gudstjänst 11 i Nittorp. Kyrkans år börjar ladda för pingst och även denna söndag handlar om den heliga Anden, hjälparen.

3. Var och varannat år är vi iväg på något utan barnen och nu har jag och min fru varit till Göteborg. Lite chansartat hamnade vi på en riktigt fin och rolig konsert med accapelakvartetten DEO.

4. Här är de förresten, i en vass och vacker sång om den svenska vapenexporten:

5. Jag kan inte komma undan tanken att några av dem ser väldigt, väldigt bekanta ut, som att jag träffat på dem någonstans men vet inte var i så fall.

6. Jag har också fått äta riktigt goda dumplings. Det är nog det godaste jag vet.

7. Jag tror att jag snart måste läsa ut ”Den oändliga historien”. Jag kan snart inte med att låna om den fler gånger. Känns ju iofs rimligt att just den tagit så lång tid…

8. På onsdag ska jag få paddla på jobbet. Och om några veckor ska jag göra det igen. Tidningen turist hyllade nyligen Jälmåleden för vandring i Dalstorpstrakten, den är också väldigt fin som paddling kan jag berätta.

9. I Göteborg såg jag på ett ställe en skylt om uthyrning av ”kajak eller trampbåt”. Det skar i hjärtat att se de båda i kombination på det sättet.

10. Jag funderar just nu på hur lämpligt det är att kasta saker med fallskärm ner från kyrktornet (visst vore det roligt?) i Dalstorp. Värsta risken måste vara att de fastnar på taket eller nåt. Men skulle du spontant säga att det är en rolig eller en stötande idé?

11. Den andra idén att testköra den urgamla brandsprutan vi har i församlingshemmet på sommarfesten om en vecka är jag också lite osäker på. Jag tror inte att den kan gå sönder av det och då borde väl ingen kunna ta illa upp?

12. Vad gör du denna fina söndag? Skriv en rad och berätta!